Τετάρτη 20 Ιουνίου 2012

Ανοδος 131% στη διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά

Τις καλύτερες επιδόσεις από όλα τα υπερπόντια τέρμι-ναλ της Cosco κατέγραψε το λιμάνι του Πειραιά
Της Αγγελικής Καλλή
Τη μεγαλύτερη αύξηση από όλα τα υπερπόντια τέρμιναλ της Cosco παρουσίασε ο εμπορευματικός σταθμός του Πειραιά τους πρώτους πέντε μήνες του 2012, όπως προκύπτει από τα νέα στοιχεία του κινεζικού ομίλου. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου, η Cosco διακίνησε μέσω του Πειραιά προς τις αγορές της Ευρώπης και της Μεσογείου 874.000 κοντέινερ έναντι 378.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2011, παρουσιάζοντας αύξηση 130,8%. Επίσης, το Μάιο η εταιρεία διακίνησε από το τέρμιναλ του Πειραιά 195.000 κοντέινερ έναντι 111.000 το 2011, αύξηση 75%. Την ίδια στιγμή, στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου η Cosco διακίνησε μέσω του Σουέζ 1.158.000 κοντέινερ, από το λιμάνι της Νάπολης 516.000 κοντέινερ και από την Αμβέρσα 464.000 κοντέινερ.
Υπερπόντιοι σταθμοί
Στους πρώτους πέντε μήνες του 2012, η διακίνηση μέσω του Σουέζ παρουσίασε μείωση 5%, μέσω του λιμένα της Νάπολης αύξηση 21,8% και μέσω της Αμβέρσας μείωση 8,6%. Συνολικά, από τους τέσσερις υπερπόντιους σταθμούς του, ο κινεζικός όμιλος διακίνησε 22.135.000 κοντέινερ, παρουσιάζοντας αύξηση 10,9% έναντι των πρώτων πέντε μηνών του 2011. Ο Πειραιάς από το 2009, οπότε και έγινε η παραχώρηση του εμπορευματικού του σταθμού στη Cosco, παρουσιάζει συνεχή αύξηση, παρά το γεγονός ότι το θαλάσσιο εμπόριο βρίσκεται τελευταία σε καθοδική πορεία.
Οι αναλυτές εκτιμούν, άλλωστε, ότι αυτή η παραχώρηση θα είναι το δυνατό «χαρτί» του ΟΛΠ για την πορεία των οικονομικών του στοιχείων το 2012. Με βάση την αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco, o κινεζικός όμιλος θα πρέπει το 2012 να διακινήσει μέσω του Πειραιά 1,4 εκατ. κοντέινερ και όπως προκύπτει από τα στοιχεία του πρώτου πενταμήνου του έτους έχει ήδη καλύψει το μεγαλύτερο μέρος αυτής της υποχρέωσης. Αυτό σημαίνει ότι σε καθημερινή βάση από το ΣΕΜΠΟ διακινούνται από 2.167 έως 3.889 κοντέινερ.
Το 2013 η Cosco έχει την υποχρέωση θα αυξήσει την ετήσια διακίνηση στο 1,7 εκατ. κοντέινερ και το 2014 στα 2 εκατ. κοντέινερ. Από το 2015 έως και το 2019 από τον Πειραιά θα διακινούνται εγγυημένα σε ετήσια βάση 2,6 εκατ. κοντέινερ. Το 2020 η κίνηση θα έχει φθάσει στα 2,750 εκατ. κοντέινερ, ενώ το 2021 θα ανέλθει στα 3,7 εκατ. κοντέινερ και σε ημερήσια βάση στα 6.681 έως 10.278 κοντέινερ.

Σχετικά Άρθρα:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Κάποιες χώρες θέλουν να τιμωρήσουν την Ελλάδα
Ανοίγουν τα ...σεντούκια και επιστρέφουν τις καταθέσεις
Οι μικροκαταθέτες επιστρέφουν τώρα στα γκισέ  
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου